Algemene voorwaarden
Inhoudsopgave
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – Het Verdrag
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten bij annulering
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Voortdurende verplichtingen: Duur, beëindiging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenprocedure
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
Deze voorwaarden zijn van toepassing:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik moet maken van zijn herroepingsrecht
kan gebruik maken van;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
commerciële activiteit en een overeenkomst op afstand met de ondernemer
concludeert;
Dag 3: Kalenderdag;
4. Voortdurende verplichting: een overeenkomst op afstand voor een reeks producten
en/of diensten, waarbij de leverings- en/of afnameverplichting verder reikt dan
de tijd wordt verdeeld;
5. Duurzame drager: elke drager die de consument of ondernemer een gegevensdrager ter beschikking stelt
het mogelijk maakt om de aan hem persoonlijk gerichte informatie op een zodanige wijze op te slaan dat deze
toekomstige versies kunnen ongewijzigd worden bekeken en gereproduceerd;
6. Herroepingsrecht: het recht van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst.
om de overeenkomst op afstand te herroepen;
7. Voorbeeldformulier: het door de ondernemer ter beschikking gestelde voorbeeldformulier voor de
Herroepingsformulier dat de consument kan invullen indien hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht
wil gebruik maken van;
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten aan consumenten levert
en/of diensten voor verkoop op afstand aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die wordt gesloten in het kader van een overeenkomst op afstand, waarbij de ondernemer het initiatief neemt
georganiseerd systeem voor de verkoop op afstand van producten en/of diensten totdat
met inbegrip van het sluiten van de overeenkomst uitsluitend een of meer
Er wordt gebruik gemaakt van technieken voor communicatie op afstand;
10. Telecommunicatietechnologie: een middel dat wordt gebruikt om een contract te sluiten
kan zonder gelijktijdige tussenkomst van consumenten en ondernemers worden gebruikt
fysiek aanwezig zijn;
11. Algemene Voorwaarden: deze Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Duitse Drogist Haus
Bachstraat 23, 5802 GL Venray (retouradres)
E-mailadres: info@drogisthaus.nl
KvK-nummer: 73811157
BTW-nummer: NL002501404B70
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
ondernemer en voor elke overeenkomst op afstand of bestelling die tussen
een relatie tussen ondernemers en consumenten.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt aan de consument de tekst van het contract getoond
Deze algemene voorwaarden worden verstrekt. Is dit
Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal vóór het sluiten van de overeenkomst worden aangegeven dat
De algemene voorwaarden liggen ter inzage bij de ondernemer en dienen door de ondernemer te worden geaccepteerd.
Op verzoek worden de artikelen zo spoedig mogelijk kosteloos naar de consument toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, zijn de bepalingen van lid 3 van toepassing.
2. De tekst van deze algemene voorwaarden wordt op elektronische wijze aan de consument ter beschikking gesteld, op zodanige wijze dat:
worden verstrekt zodat hij ze eenvoudig op een duurzaam medium kan opslaan
opgeslagen kunnen worden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de overeenkomst worden gesloten voordat de overeenkomst definitief wordt gesloten.
Hierin wordt aangegeven waar de algemene voorwaarden elektronisch kunnen worden ingezien en dat
ze worden op verzoek van de consument kosteloos verstrekt, hetzij elektronisch, hetzij in een andere vorm
zal worden verzonden.
4. Indien naast deze Algemene Voorwaarden tevens bijzondere product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn de leden 2 en 3 van overeenkomstige toepassing en
Bij tegenstrijdige algemene voorwaarden kan de consument zich altijd beroepen op de voor hem geldende algemene voorwaarden.
Roep de meest gunstige regeling in.
5. Indien afzonderlijke bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden geheel of gedeeltelijk ongeldig zijn,
of gedeeltelijk ongeldig of ingetrokken zijn, blijven de overige bepalingen volledig van kracht.
Het contract treedt in werking; de betrokken bepaling wordt in onderling overleg gewijzigd.
Overeenkomst vervangen door een overeenkomst die het beste de bedoeling van het origineel weergeeft.
komt dichtbij.
6. Situaties die niet onder deze algemene voorwaarden vallen, worden beheerst door de geest van deze algemene voorwaarden.
om algemene voorwaarden te beoordelen.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van een of meer bepalingen
Deze dienen ook te worden uitgelegd ‘naar de geest’ van deze Algemene Voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Heeft een aanbieding een beperkte geldigheidsduur of zijn er voorwaarden aan verbonden?
Dit wordt expliciet in de offerte vermeld.
2. Dit aanbod is vrijblijvend. Het bedrijf behoudt zich het recht voor het aanbod te wijzigen.
of zich aanpassen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden artikelen.
Producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om
om de consument in staat te stellen het aanbod goed te beoordelen.
Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, dienen deze een waarheidsgetrouwe weergave te zijn.
Presentatie van de aangeboden producten en/of diensten. Duidelijk.
Vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in het aanbod zijn indicatief en
kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Productafbeeldingen geven een zo realistisch mogelijke weergave van de aangeboden producten.
weer mogelijk. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de
De weergegeven kleuren komen exact overeen met de daadwerkelijke productkleuren.
6. Elk aanbod bevat informatie die duidelijk is voor de consument.
Het laat zien welke rechten en plichten er zijn als u het aanbod accepteert.
zijn met name:
· de prijs inclusief belastingen;
• eventuele verzendkosten;
• de wijze waarop het contract tot stand is gekomen en de redenen daarvoor
vereiste stappen;
• het bestaan of niet-bestaan van het herroepingsrecht;
• de betalings-, leverings- en uitvoeringsvoorwaarden van het contract;
• de termijn voor het aanvaarden van het aanbod of de termijn waarbinnen de
De ondernemer garandeert de prijs;
• de hoogte van de eventuele communicatiekosten, voor zover deze afwijken van de basistarieven
differentiëren;
• of het contract na het sluiten ervan wordt gearchiveerd en of de consument inzage heeft in de gegevens
ontvangen;
• de mogelijkheid voor de consument om de door hem verstrekte informatie te herzien voordat hij de overeenkomst sluit
om de gegevens te controleren en indien nodig te corrigeren;
• de talen waarin het contract naast het Nederlands wordt gesloten
kan;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft verbonden, alsmede de
De mogelijkheid om ze elektronisch te bekijken;
• de minimale duur van de overeenkomst op afstand indien er sprake is van duurverbintenissen.
Artikel 5 – Het Verdrag
1. De overeenkomst treedt – onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4 – in werking op het moment dat
De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de consument het aanbod en de daarbij gestelde voorwaarden aanvaardt.
Voorwaarden vervuld.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg aanvaardt,
De ondernemer bevestigt onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding.
Totdat deze bevestiging van de ondernemer is ontvangen,
Consumenten kunnen de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende maatregelen.
technische en organisatorische maatregelen om de veiligheid van elektronische
om de gegevensoverdracht te garanderen en een veilige webomgeving te bieden.
Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer:
Neem passende veiligheidsmaatregelen.
4. De ondernemer is binnen het wettelijk kader bevoegd om te onderzoeken of de
Consumenten kunnen aan hun betalingsverplichtingen voldoen, evenals alle
Om omstandigheden en factoren te identificeren die relevant zijn voor een verantwoorde conclusie
zijn relevant voor de overeenkomst op afstand. Heeft de ondernemer op grond hiervan
Indien hij gegronde redenen onderzoekt om de overeenkomst niet te sluiten, heeft hij recht op...
een bestelling of verzoek met opgave van redenen weigeren, dan wel bijzondere redenen opgeven.
Om de voorwaarden voor de uitvoering te scheppen.
5. De ondernemer zal de consument uiterlijk bij levering van het product of
De dienst verstrekt de volgende informatie schriftelijk of op permanente basis
Zorg voor een gegevensdrager die de consument eenvoudig kan opslaan:
a. het bezoekadres van het filiaal van de ondernemer waar de
Consumenten kunnen met klachten terecht bij de consumentenbond;
b. de voorwaarden en de wijze waarop de consument van zijn aankoop op de hoogte wordt gesteld
Het herroepingsrecht kan worden uitgeoefend, of een duidelijke aanduiding indien de
Herroepingsrecht is uitgesloten;
c. Informatie over garanties en beschikbare service na verkoop;
d. de informatie bedoeld in artikel 4(3) van deze algemene voorwaarden, op voorwaarde dat de
De ondernemer deze niet vóór het sluiten van de overeenkomst heeft verstrekt;
e. de voorwaarden voor beëindiging van het contract indien het een looptijd heeft van
langer dan een jaar of van onbepaalde duur.
6. Indien er sprake is van een duurverbintenis, is lid 5 slechts van toepassing op de eerste levering.
7. Elke overeenkomst is onderworpen aan de opschortende voorwaarde van voldoende
De beschikbaarheid van de betreffende producten is momenteel gesloten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst binnen een bedenktijd te ontbinden.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Deze herroepingstermijn gaat in
op de dag nadat het product door de consument of een door de consument gemachtigde persoon is ontvangen
De door de consument vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de herroepingstermijn dient de consument het product en de inhoud ervan zorgvuldig te inspecteren.
om met de verpakking om te gaan. Hij mag het product slechts uitpakken voor zover dat nodig is.
Gebruik het indien nodig om te beoordelen of hij het wil houden.
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient hij het product met de originele verpakking te retourneren.
alle meegeleverde accessoires en – voor zover redelijkerwijs mogelijk – in originele staat en
de originele verpakking aan de ondernemer te retourneren, overeenkomstig de voorwaarden zoals gesteld door
De ondernemer gaf duidelijke en passende instructies.
3. Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij dit kenbaar te maken aan de
De ondernemer dient binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de hoogte te worden gesteld.
De melding vindt plaats via het standaardformulier. Nadat de consument de
Indien de klant de verkoper op de hoogte heeft gesteld van zijn herroepingsrecht, dient hij het product binnen 14 dagen te retourneren.
De consument moet aantonen dat hij de goederen tijdig heeft teruggestuurd.
heeft bijvoorbeeld een verzendbewijs.
4. Indien de consument na het verstrijken van de in de leden 2 en 3 genoemde termijnen de goederen niet heeft ontvangen,
Indien er geen annulering heeft plaatsgevonden en het product niet is geretourneerd, wordt de aankoop als geldig beschouwd.
voltooid.
Bij het verlenen van diensten:
5. Bij het sluiten van dienstenovereenkomsten heeft de consument de mogelijkheid om:
Contract binnen ten minste 14 dagen na het sluiten van het contract zonder opgave van redenen
Redenen voor intrekking.
6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht moet de consument contact opnemen met de onderneming.
zich te houden aan de in het aanbod vermelde duidelijke instructies, doch uiterlijk bij het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 7 – Kosten bij annulering
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, heeft hij ten hoogste de volgende rechten:
Retour verzendkosten.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag terugbetalen.
zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug te zenden.
Voorwaarde is dat de goederen reeds terugontvangen zijn van de detailhandelaar of
De consument dient een duidelijk bewijs van complete terugzending te leveren.
kan dit verstrekken. De terugbetaling zal plaatsvinden via dezelfde betaalmethode die door de
door de consument is gebruikt, tenzij de consument uitdrukkelijk heeft ingestemd met een
akkoord gegaan met een andere betaalmethode.
3. Bij schade aan de goederen door onzorgvuldige behandeling door de
De consument is aansprakelijk voor eventuele waardevermindering.
4. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product indien de ondernemer
de klant vóór het sluiten van de overeenkomst niet heeft geïnformeerd over het herroepingsrecht, zoals wettelijk is voorgeschreven.
voorgeschreven.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
Producten en diensten zoals beschreven in de paragrafen 2 en 3.
De uitsluiting geldt alleen als de ondernemer dit in het aanbod vermeldt, althans vóór
De totstandkoming van het contract was duidelijk vastgelegd.
2. Het herroepingsrecht kan slechts worden uitgesloten voor de volgende producten:
a. die door de ondernemer overeenkomstig specificaties van de afnemer tot stand zijn gebracht;
b. die duidelijk van persoonlijke aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt, waaraan de
De ondernemer heeft hierop geen invloed;
f. voor individuele kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen of computersoftware waarvan het zegel het volgende draagt:
De consumenten zijn kapot gegaan;
h. voor hygiëneproducten waarvan de verzegeling door de consument is verbroken.
3. Het herroepingsrecht kan slechts worden uitgesloten voor diensten:
a. op het gebied van accommodatie, vervoer, horeca of vrijetijdsbesteding, indien
op een specifieke datum of binnen een specifieke periode
zijn verplicht te voorzien in;
b. waarvan de uitvoering is begonnen met de uitdrukkelijke toestemming van de consument
was vóór het verstrijken van de herroepingstermijn;
c. in verband met weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur zijn de prijzen van
De prijzen van de aangeboden producten en/of diensten worden niet verhoogd, behalve in het geval van...
Wijzigingen in BTW-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid mag de ondernemer producten of
Het aanbieden van diensten waarvan de prijzen niet beïnvloed worden door schommelingen op de financiële markt
zijn afhankelijk van factoren waarover de ondernemer geen controle heeft. Deze afhankelijkheid en de
Houd er rekening mee dat de genoemde prijzen richtprijzen kunnen zijn; dit wordt bij de aanbieding vermeld.
gespecificeerd.
3. Prijsverhogingen binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst zijn alleen toegestaan
toegestaan indien zij gebaseerd zijn op wettelijke voorschriften.
4. Prijsverhogingen drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien:
De ondernemer behoudt zich dit recht uitdrukkelijk voor en:
a. ze zijn gebaseerd op wettelijke bepalingen; of
b. de consument het recht heeft de overeenkomst te ontbinden op het moment dat de [relevante wettelijke bepaling] in werking treedt.
Om de prijsverhoging ongedaan te maken.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen worden geacht te zijn
inclusief BTW.
6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten zijn wij niet aansprakelijk.
Voor fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij kennelijke druk- of
Bij een typefout is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te verkopen.
bezorgen.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
1. De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de eisen die de consument stelt.
overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen
geschiktheid en/of bruikbaarheid, alsmede de [conditie] op het moment van [datum]
bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften op het moment van het sluiten van de overeenkomst
De regelgeving wordt nageleefd. Indien overeengekomen, is de ondernemer er ook verantwoordelijk voor dat...
dat het product geschikt is voor een ander dan het gebruikelijke gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet geen afbreuk aan de garantie.
de wettelijke rechten en vorderingen die de consument heeft op grond van de overeenkomst
kan deze vordering jegens de ondernemer doen gelden.
3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na ontvangst aan de ondernemer te worden gemeld.
Retourzendingen dienen binnen vier weken na levering schriftelijk te worden gemeld.
Producten moeten in de originele verpakking en in nieuwstaat worden geretourneerd.
4. De garantietermijn van de aannemer komt overeen met die van de fabrikant. De aannemer
Wij zijn echter niet aansprakelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elk individu.
Gebruik door de consument, noch voor enig advies met betrekking tot
Gebruik of toepassing van de producten.
5. De garantie is niet van toepassing indien:
· de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of aangepast
of door een derde is gerepareerd en/of aangepast;
· de geleverde producten zijn blootgesteld aan ongebruikelijke omstandigheden,
onoordeelkundig of in strijd met de instructies van de ondernemer behandeld
en/of werden op de verpakking gebruikt;
· het tekort geheel of gedeeltelijk te wijten is aan de door de overheid opgelegde voorschriften.
overheidszijde met betrekking tot de aard of kwaliteit van het gebruikte
Er zijn of worden materialen verstrekt.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
1. De aannemer wordt bij ontvangst en uitvoering op de hoogte gesteld
Productbestellingen en bij de beoordeling van aanvragen voor de levering van
Diensten die de grootste zorgvuldigheid betrachten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van lid 4 van dit artikel, kan de vennootschap
Geaccepteerde bestellingen worden met de nodige zorgvuldigheid verwerkt, maar uiterlijk binnen
van 30 dagen, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn.
hiermee uitdrukkelijk heeft ingestemd. Indien de levering vertraging ondervindt of een
Indien de opdracht geheel of gedeeltelijk niet kan worden uitgevoerd,
Consumenten worden uiterlijk 30 dagen na het plaatsen van hun bestelling geïnformeerd.
In dat geval heeft de consument het recht om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.
geen recht op schadevergoeding.
4. Alle levertijden zijn schattingen. Vertragingen kunnen leiden tot extra kosten.
Consumenten kunnen hieraan geen rechten ontlenen. Overschrijding van de grenswaarde geeft geen recht op aanspraken.
voor schadevergoeding.
5. Bij beëindiging op grond van lid 3 van dit artikel is de werkgever verplicht:
Het door de consument betaalde bedrag wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terugbetaald.
Betaal binnen 14 dagen na annulering terug.
6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt,
De ondernemer is verplicht om uiterlijk bij de bezorging een vervangend product aan te bieden.
en duidelijk gecommuniceerd dat het om een vervangend product gaat.
Bij vervangende producten kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.
De kosten voor retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot [datum/tijd] bij de verkoper.
Tijdstip van levering aan de consument of een vooraf aangewezen en de
De door de ondernemer aangewezen vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald.
Er werd iets anders afgesproken.
Artikel 12 – Voortdurende verplichtingen: Duur,
Annulering en verlenging
Beëindiging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan, opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn.
de regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of
Diensten worden op elk moment aangeboden, met inachtneming van een opzegtermijn van
Tenzij anders overeengekomen, kan de opzegging maximaal één maand van tevoren plaatsvinden.
2. De consument kan een overeenkomst voor bepaalde tijd opzeggen op grond van de
regelmatige levering van producten (inclusief elektriciteit) of
Diensten zijn bedoeld om op elk moment aan het einde van de looptijd te worden beëindigd, onder voorbehoud van naleving van een
Opzegging dient te geschieden met een opzegtermijn van maximaal één maand.
3. De consument kan de in de voorgaande leden genoemde overeenkomsten ontbinden:
• op elk moment beëindigen zonder voorafgaande kennisgeving of opzegtermijn
beperkt zijn;
· ze ten minste op dezelfde wijze beëindigen als waarop ze zijn aangegaan;
• altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer voor zichzelf hanteert
heeft bepaald.
verlenging
4. Een contract voor bepaalde tijd dat gebaseerd is op de regelmatige levering van
is gericht op producten (inclusief elektriciteit) of diensten, mag niet
kan stilzwijgend voor een bepaalde periode worden verlengd of vernieuwd.
5. In afwijking van lid 4 geldt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd die is gebaseerd op
de regelmatige bezorging van dag-, nieuws- of weekbladen en
is gericht op tijdschriften, stilzwijgend voor een bepaalde periode van maximaal
Het contract kan met drie maanden worden verlengd, mits de consument akkoord gaat met deze verlengde overeenkomst.
aan het einde van de verlengingsperiode met een opzegtermijn van maximaal één
kan binnen één maand worden opgezegd.
6. Een contract voor bepaalde tijd dat gebaseerd is op de regelmatige levering van
Het betreffende product of de betreffende dienst mag slechts impliciet gericht zijn op
Indien de consument op enig moment bezwaar maakt, kan de overeenkomst voor onbepaalde tijd worden verlengd.
kan worden opgezegd met een opzegtermijn van ten hoogste één maand – of met een opzegtermijn
van niet meer dan drie maanden, indien het contract een regelmatige maar minder dan drie maanden durende opzegtermijn behelst.
maandelijkse bezorging van dag-, nieuws- en weekbladen en
Dit betreft tijdschriften.
7. Een tijdelijk contract voor de regelmatige bezorging van dagbladen, nieuwsbladen en
Abonnementen op weekbladen of tijdschriften ter proef of kennismaking (proef- of kennismakingsabonnement) worden niet automatisch verlengd en eindigen
automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Tijdsduur
8. Indien een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument deze opzeggen.
na één jaar te allen tijde opzegbaar met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich daartegen verzetten.
Beëindiging vóór het einde van de overeengekomen looptijd.
Artikel 13 – Betaling
1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan
Bedragen binnen zeven (7) werkdagen na aanvang van de in artikel 6(1) bedoelde termijn
De bovengenoemde bedenktijd wordt betaald. In het geval van een serviceovereenkomst begint deze
Deze termijn gaat in nadat de consument de contractbevestiging heeft ontvangen.
2. De consument is verplicht om eventuele onjuistheden in de verstrekte of verstrekte informatie te corrigeren.
De verstrekte betalingsgegevens dienen onverwijld aan de ondernemer te worden medegedeeld.
3. Indien de consument niet tijdig betaalt, is de ondernemer – met inachtneming van de wettelijke rente – gehouden tot het betalen van de factuur.
wettelijke beperkingen – het recht van de consument om zich vooraf te herroepen
de gecommuniceerde redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenprocedure
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte
Klachtenprocedure en behandelt klachten overeenkomstig deze procedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen zeven (7) dagen na ontvangst van de overeenkomst te worden ingediend.
dagen nadat de consument de gebreken volledig en duidelijk heeft ontdekt
De beschrijving moet aan de ondernemer worden overgelegd.
3. Klachten die bij het bedrijf binnenkomen, worden binnen veertien (14) dagen behandeld.
Beantwoord binnen enkele dagen na ontvangstdatum. Een klacht zal waarschijnlijk...
Als de verwerking een langere verwerkingstijd in beslag neemt, zal de ondernemer de consument hiervan binnen 24 uur op de hoogte stellen.
veertien (14) dagen de tijd om de ontvangst van de klacht te bevestigen en geeft aan wanneer de
Consumenten kunnen een meer gedetailleerd antwoord verwachten.
4. Indien de klacht niet in der minne kan worden opgelost, ontstaat er een vordering
een geschil dat vatbaar is voor geschillenbeslechting.
5. Consumenten dienen bij klachten eerst contact op te nemen met het bedrijf.
Er is ook de mogelijkheid om klachten in te dienen over de Europese
Indienen via het ODR-platform: http://ec.europa.eu/odr.
6. Indien de webwinkel lid is van WebwinkelKeur en de klacht niet kan worden opgelost
Om het probleem in onderling overleg op te lossen, kan de consument contact opnemen met WebwinkelKeur.
(www.webwinkelkeur.nl) kan worden gecontacteerd; deze dienst biedt gratis hulp. De consument kan
Controleer of uw lidmaatschap actief is via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
Indien ook daar geen oplossing wordt bereikt, kan de consument een klacht indienen bij de [betrokken autoriteit/organisatie].
WebwinkelKeur heeft een onafhankelijke arbitragecommissie aangesteld. Hun
De beslissing is bindend en zowel bedrijven als consumenten zijn het ermee eens.
aan deze bindende beslissing. Voor het indienen van een zaak bij deze
Arbitrage kan kosten met zich meebrengen voor de consument, die aan de rechtbank moeten worden betaald.
De desbetreffende commissie dient te worden betaald.
7. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
De ondernemer licht dit schriftelijk toe.
8. Indien de klacht door de ondernemer gegrond wordt bevonden, wordt hij daarvan op de hoogte gesteld.
naar eigen keuze de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
1. Overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn
Uitsluitend de algemene voorwaarden zijn van toepassing
Het Nederlands recht is van toepassing, ook indien de consument zich in het buitenland bevindt.
woont daar.
2. Het Verdrag van de Verenigde Naties inzake verdragen inzake de
Het internationale kooprecht (CISG / Weens Kooprecht) is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
bepalingen
Aanvullende of afwijkende voorwaarden
De bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd.
vastgelegd of opgeslagen op een manier die de consument in staat stelt
om ze op een duurzame drager op te slaan, zodat ze er gemakkelijk bij kunnen.
Voorbeeld van een herroepingsformulier
(Vul dit formulier alleen in en stuur het terug als u de overeenkomst wilt herroepen)
wil.)
Naar:
Duitse Drogist Haus
Bachstraat 23, 5802 GL Venray (retouradres)
E-mailadres: info@drogisthaus.nl
Ik/Wij deel/delen u hierbij mede dat ik/wij () een overeenkomst heb/hebben gesloten voor de aankoop van het volgende
Goederen / het verlenen van de volgende dienst () herroepen ()
— Besteld op (DD-MM-JJJJ): ………………
— Bestelnummer: ………………
— Ontvangen op (DD-MM-JJJJ): ………………
— Naam van de consument(en): ………………
— Adres van de consument(en): ………………
— IBAN-rekeningnummer: ………………
— Handtekening van de consument(en) (alleen voor papieren meldingen): ………………
— Datum (DD-MM-JJJJ): ………………
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.